پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 240492
تهاجم فرهنگي مهم‌ترين روش مقابله دشمن با نظام اسلامي
تاریخ انتشار : 1399/09/19 10:01:16
نمایش : 1164
کارشناس مسائل سياسي گفت: مديريت فرهنگ يک کار بسيار لازم است و مديريت هم بايد بر مبناى شعارهاى انقلاب و مبانى انقلاب باشد، يعنى مراقبت بشود آنچه اصل است، اين است که مبانى انقلاب و مبانى استقلال کشور، امام و مانند اين‏ها بايد محفوظ باشد.
سجاد شهراني در گفتگو با خبرنگار پايگاه خبري تحليلي پيرغار به بهانه ۱۹ آذر روز تشکيل شوراي عالي انقلاب فرهنگي گفت: چند جمله راجع به فرهنگ، فرهنگ عمومي، مهندسي فرهنگي، قرارگاه فرهنگي عرض کنم.
 
وي افزود: يکي از مهم‌ترين دغدغه‌هاي رهبر معظم انقلاب نقشه مهندسي فرهنگي کشور است که اين وظيفه را به عهده شوراي عالي قراردادند تا به‌عنوان سند بالادستي مسير حرکتي فرهنگي کشور را به تصوير بکشد. لذا جايگاه اين شورا ويژه است درباره شوراي عالي فرمودند: باور کنيد که شوراي عالي انقلاب فرهنگي قرارگاه مرکزي فرهنگي کشور است؛ باور کنيد که اينجا فرماندهي مسائل عمده‏ي فرهنگي کشور و سياست‏گذاري کشور را بر عهده دارد.
 
وي بيان داشت: پس با توجه به اهميت اين جايگاه وظيفه او را چنين تبيين مي‌کنند: وظيفه قرارگاه اصلي، سياست‌گذاري راهبردي، هدايت دستگاه‏ها، مراکز تأثيرگذار و بخش اجرايي فرهنگي است.
 
وي تصريح کرد: بعد از دوران دفاع مقدس تهاجم فرهنگي دشمن مهم‌ترين روش او براي مقابله با نظام اسلامي شد؛ يعني مثل جنگ سخت براي ما، ميدان جنگي که از جنس نرم بود و درزمينه ضربه زدن به فکر و انديشه و فرهنگ و باور عمليات مي‌کرد به وجود آورد لذا تعابيري که رهبر معظم انقلاب در مقابله با اين صحنه دفاع و حمله بيان فرمودند تعابير جنگي است.
 
وي اظهار داشت: مثل تهاجم فرهنگي، شبيخون فرهنگي، قرارگاه فرهنگي، جبهه فرهنگي، افسران جنگ نرم، فرماندهان جنگ نرم و امثال اين‌ها؛ و شوراي عالي انقلاب فرهنگي را هم به‌عنوان قرارگاه مرکزي و اصلي فرهنگي کشور معرفي کرده‌اند. يکي از وظائف شوراي عالي متوجه فرهنگ عمومي و مسائل متنوع آن است.
 
وي گفت: بنابراين فرهنگ عمومى داراى دو جهت «عينى» و «اعتبارى» دارد که ‏بايد هر دو را مدنظر داشت. رهبر معظم انقلاب اين دو بعد را تبيين کرده‏اند فرمودند: يک بخش آن ظاهرى و بارز مثل شکل لباس و شکل معمارى است که تأثير خاصى بر روى ذهنيات و خلقيات و منش و تربيت افراد دارد و بخش ديگرش مربوط به امور نامحسوس مثل اخلاقيات فردى و اجتماعى مردم، وقت‏شناسى، وجدان کارى، مهمان‏دوستى و احترام به بزرگ‌ترهاست.
 
وي افزود: ما نبايد بي‌تفاوت و بي‌برنامه باشيم و کار را رها کنيم. حضرت آقا فرمودند: رهاسازى فرهنگ اصلاً جايز نيست. مديريت فرهنگ يک کار بسيار لازم است و مديريت هم بايد بر مبناى شعارهاى انقلاب و مبانى انقلاب باشد، يعنى مراقبت بشود آنچه اصل است، اين است که مبانى انقلاب و مبانى استقلال کشور، امام و مانند اين‏ها بايد محفوظ باشد.
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html